Page 32

Klubblad nr. 2 - 2015

32 Kommunikationsudvalget Udvalget har tidligere i klubbladet, givet udtryk for hvor vanskelig kommunikation er. Skønt alle ved, at kommunikation er vigtig for at man overhovedet kan fungere sammen, opstår der alligevel misforståelser, mistolkninger og direkte fordrejninger af budskaber, som bliver sendt. Midt i den eksisterende valgkamp, er der vist ingen, der er i tvivl om, hvordan kommunikation kan drejes, mistolkes, overhøres, afbrydes eller på anden vis ende i noget, man set udefra, kan betegne som spild af tid. Man kan sige, at når de politiske partier ofte ender ud i det rene ordkløveri og i en kamp på, hvem der kan tale hurtigst og med den kraftigste stemme, er det blandt andet, fordi parterne står i hver deres lejr. Alle skal tale til en modpart, men håbe på at kunne ramme en tredje part nemlig vælgerne med et positivt budskab. Samtidig skal de mele deres egen personlige- eller partipolitiske kage og sikre sig en magt, de kan bruge fremover. Den modpart de sender direkte til, er overhovedet ikke interesseret i at høre efter, men venter blot på at få taletid, så han eller hun kan komme af med sit eget. Derfor er det ofte noget underligt noget, som kommer ud til den reelle målgruppe, som jo er vælgerne. Heldigvis er situationen ikke så ubehagelig i vores golfklub. For det første tror jeg, at man kan slå fast, at alle i princippet er på samme parti. Alle har et fælles mål med deres optræden som spillende medlem, som hjælpende frivillig, som medlem af udvalg, som ansat i klubben m.v., nemlig at få den bedst mulige golfklub inden for de økonomiske og tidsmæssige rammer, der er mulig. Vi kan, ligesom politikerne have forskellige meninger og ideer om, hvorledes vi skal nå målene. Det er jo selvfølgelig legalt. De, som oftest sender information og fordeler budskaber, har ikke en modpart de skal slås med, men kan tale direkte til den reelle målgruppe, som i vores verden er medlemmerne. Og der er vist ingen, som kan påstå, at der findes personlige magtkampe sted i den forbindelse. Når det er slået fast, kan jeg ikke lade være med at undre mig over, at de informationer, systemet/ledelsen/ udvalgene/ eller hvem det nu er, udsender igennem de tilgængelige kanaler, enten de elektroniske eller de mere gammeldags i form af opslag, foldere, m.v., meget ofte kun når en meget lille del af klubbens medlemmer.


Klubblad nr. 2 - 2015
To see the actual publication please follow the link above